Kirsten Kötter

re:publica 18

2018-05-04: Hacking the City, In a Shit-Storm, Cambridge Analytica, Go Podcasting

2018-05-04_richard-gutjahr_shitstorm_lars-zimmermann-hack-city - Kirsten Kötter:  water colour, 24 x 32 cm

Nach Nizza und München - Anantomie eines Shit-Tsunamis (Richard Gutjahr). Why and how to hack cities for sustainebility (Lars Zimmermann). Kirsten Kötter: water colour, 24 x 32 cm

2018-05-04_leon-kaiser-stadt_podcasting_0478_kirsten-koetter_800.png - Kirsten Kötter, water colour, 24 x 32 cm

Deine Stadt ist nicht meine Stadt? Übers Leben mit Unternehmen ... (Leon Kaiser). Go Podcasting. Unser Appell zur Rückeroberung der digitalen ... (N. Wöhrl, S. Schulz). Kirsten Kötter: water colour, 24 x 32 cm

2018-05-04_podcast_cambridge-analytica_0476_kirsten-koetter_800.png - Kirsten Kötter, water colour, 24 x 32 cm

Cambridge Analytica and our Data - a critical intervention (Federike Kaltheuner u.a.). Kirsten Kötter: water colour, 24 x 32 cm

Next

2018-05-03: VR, AR, KI, Big Data and Forensic Architecture

 2018-05-03, 11:15, Eva Wolfangel: VR stellt unseren Begriff vom echten Leben in Frage; Luca Coracciolo: Spatial Computing, VR & AR als Grundlagen für eine neue Computer-Ära, Stage 9; 12:30, W. Palmetshofer, L. Matzat: Openschufa - crowdsourcing algorithmic accountability; Ame Elliott: Request denied: Designing for consent in data collection, Stage 2 - Kirsten Kötter:  water colour, 24 x 32 cm

VR stellt unseren Begriff vom echten Leben in Frage (Eva Wolfangel). Spatial Computing, VR & AR als Grundlagen für eine neue Computer-Ära (Luca Coracciolo). Openschufa - crowdsourcing algorithmic accountability (W. Palmetshofer, L. Matzat). Request denied: Designing for consent in data collection (Ame Elliott). Kirsten Kötter: water colour, 24 x 32 cm

2015-05-03, 13:45, Eyal Weizman: Forensic Architecture, Stage 1; Julia Krüger: Algorithmen und künstliche Intelligenz, Stage 2 - Kirsten Kötter, water colour, 24 x 32 cm

Forensic Architecture (Eyal Weizman). Algorithmen und künstliche Intelligenz (Julia Krüger). Kirsten Kötter: water colour, 24 x 32 cm

Next

2018-05-02: Black future - climate - automation

Kirsten Kötter: Resilience, Ökonomie - Großflächiger Abbau der Erde (Goldminen, Sand), grober ungefährer Rückbau = riesiger Eingriff in die Natur, water colour, 17 x 24 cm
Kirsten Kötter: Resilience, Ökonomie - Großflächiger Abbau der Erde (Goldminen, Sand), grober ungefährer Rückbau = riesiger Eingriff in die Natur, water colour, 17 x 24 cm

Resilienz, Ökonomie, großflächiger Abbau der Erde, Goldminen, Sand, grober ungefährer Rückbau, riesiger Eingriff in die Natur (Orit Halpern). Kirsten Kötter, water colours, 17 x 24 cm

Kirsten Kötter: E-Bracelets Mekka, Rangar Yogeshwar, Maschinen-Musik (Insane in the brain-drain), water colour, 24 x 32 cm
Kirsten Kötter: E-Bracelets Mekka, Rangar Yogeshwar, Maschinen-Musik (Insane in the brain-drain), water colour, 24 x 32 cm, Detail

E-Bracelets in Mekka (Miriam Seyffarth). Fünf Minuten Rangar Yogeshwar. KI kompnoniert Musik (Eric Eitel). Kirsten Kötter: water colour, 24 x 32 cm

Kirsten Kötter: E-Bracelets Mekka, Rangar Yogeshwar, Maschinen-Musik (Insane in the brain-drain), water colour, 24 x 32 cm
Kirsten Kötter: E-Bracelets Mekka, Rangar Yogeshwar, Maschinen-Musik (Insane in the brain-drain), water colour, 24 x 32 cm, Detail

Maschinen-Musik, insane in the brain drain (Eric Eitel). E-Bracelets in Mekka (Miriam Seyffarth). Kirsten Kötter: water colour, 24 x 32 cm, Details

 Kirsten Kötter: Automation anxiety, water colour, 17 x 24 cm
Kirsten Kötter re-puplica 18

Automation anxiety (Peter Frase). Kirsten Kötter: water colour, 17 x 24 cm | Kirsten Kötter re:puplica 18

Next

Artistic Research re:publica 18

Kirsten Kötter, Clothes for artistic research re:publica 18 and water colour German Bundestag
Kirsten Kötter, 2013-10-26 Marie-Elisabeth-Lüders-Haus, Berlin, 24 x 32 cm
More About the green water colour: German Bundestag

The look of re:publica 18 reminds me to one of my water colours, because of the round form and the same green colour: 2013-10-26 Site-specific Research Marie-Elisabeth-Lüders-Haus, German Bundestag, Berlin

The round window is to represent democracy and open society. Do the round form and the green colour of re:publica 18 represent the same? Or do they stand for filter bubbles and new beginning and innocence?

Kirsten Kötter, 2013-10-26 Marie-Elisabeth-Lüders-Haus, Berlin, 24 x 32 cm
Kirsten Kötter, Marie-Elisabeth-Lüders-Haus, Berlin
Kirsten Kötter, Marie-Elisabeth-Lüders-Haus, Berlin
Kirsten Kötter, 2013-10-26 Marie-Elisabeth-Lüders-Haus, Berlin, 24 x 32 cm

About artistic research

Next

re:publica 17

Kirsten Kötter: Gunter Dueck, re:publica 17, digital montage
Kirsten Kötter: Elisabeth Wehling, re:publica 17, digital montage

Artistic research re:publica 17: digital montages

Article re:publica 17 by Kirsten Kötter

Up